به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ جلسه آموزشی توجیهی سامانه جدید خدمات اجتماعی «سخا» صبح امروز چهارشنبه هشتم مردادماه با حضور معاونین داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور بهصورت آنلاین برگزار شد. اهورا احمدی، معاون منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان در این جلسه اظهارکرد: معاونین استانها باید نهتنها کاربران این سامانه، بلکه راهبران اصلی آن باشند و با اشراف کامل، جایگاه نظارتی خود را بر اجرای سامانه، حفظ کنند.
وی با اشاره به ویژگیهای نوآورانه «سخا» گفت: برای نخستین بار، اطلاعات ثبتشده مددجو بهصورت اتوماتیک به شرح مددکاری استاندارد تبدیل میشود؛ قابلیتی که یکی از مولفههای مهم و تخصصی در حرفه مددکاری اجتماعی محسوب میشود.
احمدی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار، اطلاعات پایه مددجو در کنار سوابق خدماتی گذشته او به شکل کامل و یکپارچه در سامانه قابل مشاهده خواهد بود؛ این موضوع باعث حذف نیاز به ثبت مجدد اطلاعات در مراجعات بعدی مددجو میشود.
وی افزود: سامانه جدید، برای نخستین بار با استفاده از اطلاعات مددجو و متناسب با نوع خدمت، با اعمال ضرایب خدمات در سال جاری، مبلغ پیشنهادی برای مساعدت را بهصورت عددی و هوشمند ارائه میدهد که نقش مهمی در تسریع و دقت فرآیند ارزیابی دارد.
به گفته معاون منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محتوای آموزشی ویدئویی سامانه نیز تولید شده و در روزهای آینده بهصورت رسمی در اختیار استانها قرار خواهد گرفت تا فرآیند آموزش تکمیلی نیز بهصورت دقیق دنبال شود.
لازم به ذکر است، در این جلسه برخط، معاونین داوطلبان استانها به بیان نظرات، سوالات و دغدغههای خود در خصوص نحوه اجرای سامانه پرداختند.